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Come dimagrire mangiando con gusto: tutti i trucchi da seguire

Dimagrire mangiando cibi di buon gusto è possibile, basta seguire alcuni semplici consigli come quelli dati dalla nutrizionista Amanda Meixner sul suo profilo instagram. Nel nostro articolo vi svegliamo i più importanti.

Una ragazza sorride tenendo una bilancia sottobraccio istockphoto

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Per dimagrire ci vuole costanza, sacrificio e soprattutto molto impegno ma questo non significa condannarsi a mangiare cose insapore e per nulla appetibili. Per liberarsi dai chili di troppo è fondamentale fare le scelte giuste a tavola e prima ancora quando si va al supermercato a fare la spesa perché è là che sta il trucco, la soluzione per alimentarsi con intelligenza tornando in perfetta forma senza rinunciare al gusto.

La guru e blogger nutrizionista Amanda Meixner ha basato la sua vita proprio su un concetto del genere e oggi sul suo profilo instagram dispensa preziosi consigli ai suoi seguaci per insegnare loro quali cibi sani scegliere al posti di analoghi più calorici. Le sue spiegazioni raccolgono moltissimi consensi, anche grazie ad infografiche chiare e a confronti interessanti nei quali sottolinea l’apporto calorico e i nutrienti contenuti in ogni piatto proposto.

La sua idea è quella di avere un approccio ponderato e organizzato nelle scelte alimentari che si è chiamati a fare ogni giorno. In tal senso incoraggia a non mangiare fuori, a prepararsi i pasti in casa il giorno prima per poterli portare al lavoro l’indomani e non ritrovarsi a pranzare con quello che capita. Per chi ad esempio ama le patatine, suggerisce di sostituirle con i popcorn per concedersi uno spuntino salato e per chi desidera della cioccolata, invita a prendere quella al fondente anziché quella al latte molto più calorica e zuccherina.

Ma vediamo nello specifico alcune delle sue dritte alimentari per non commettere più errori e riuscire finalmente a liberarsi dagli antipatici chili di troppo.

Olio di oliva, cioccolato fondente e guacamole per una routine dietetica sana

You guys know I’m all about my healthy swaps ❤️ . Here are some more healthy substitutes to add to your routine. Breakdown below: . 🍫 The milk chocolate bar has a whooping 44g carbs, 41g sugar only 2g fiber and 370 calories! The dark chocolate bar shown on the other hand had 13g carbs, 6g sugar, 5g fiber & 250 calories. With dark chocolate, you’ll feel fuller faster with the add fiber & won’t go through such a big insulin spike & crash. . 🌽 Vegetable oil and canola oils are highly processed, heated, bleached, refined and deodorized. The hight heat these oils go through have negative impact on the healthy compounds in the oils & are stripped of much of their omega-3 fatty acids in the processing. Extra Virgin Olive oil is produced by cold pressing and doesn’t use chemicals for refinement & also avoids high heat treatment, leaving it full of heart healthy fats. . 🥑 Sour cream adds about 40 calories & 6g of fat per quarter cup but doesn’t add much nutritionally. Guacamole on the other hand adds antioxidants, about 4g of fiber, potassium + more per quarter cup. Plus, you get all the heart healthy fats from the avocado. . Inspired by @blonde.health Sources: https://www.active.com/nutrition/articles/the-diet-detective-are-latin-american-foods-healthy https://draxe.com/olive-oil-benefits/ https://draxe.com/canola-oil-gm/ — . . . . #glutenfree #paleo #fitfood #lowcarb #healthyfood #cleaneating #paleodiet #healthyeating #whole30 #primal #cleaneats #lchf #nutrition #eathealthy #jerf #paleolifestyle #healthylifestyle #fitnessfood #dairyfree #keto #cleanfood #grainfree #protein #healthychoices #iifym #realfood #healthylife #flexibledieting #healthybreakfast #paleofood

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Come abbiamo detto prima, il cioccolato fondente è da preferirsi a quello al latte. Pensate che a parità di peso, il primo contiene 250 calorie e 6 grammi di zucchero, mentre il secondo ben 370 calorie e 41 grammi di zucchero. L’olio extravergine di oliva è il migliore in assoluto in quanto a differenza degli altri oli, viene ottenuto dalla spremitura a freddo e non sono utilizzati prodotti chimici per la sua raffinazione. Il guacamole è un’alternativa alla panna acida o classica molto più magra e ricca di nutrienti, in quanto apporta antiossidanti, fibre e potassio.

Frutta al posto delle caramelle

Per quanto può essere stuzzicante e gradevole mangiare caramelle, non è una scelta indicata in quanto contengono troppi zuccheri e non servono neanche a dare sazietà. Meglio sostituirle con una buona macedonia di frutta.

590 calorie contro 590 calorie

Which would you rather have? 😸 While it’s totally great to treat yourself, being aware of your choices and what that means for the rest of your day is important! ❤️ Below is a breakdown of each: . 590 calories of: A medium strawberry shake from a fast food chain . 590 calories of: A giant salad that includes: 4 cups spinach 2 cups cauliflower 1/2 cup cherry tomatoes 1/2 orange bell pepper 2 eggs 3oz kimchi 2 Beets 1/2 avocado + 2 tbsp balsamic + 1 cup whole strawberries . . . . . . #paleo #cleaneating #glutenfree #paleodiet #healthyeating #whole30 #primal #healthyfood #cleaneats #fitfood #mealprepsunday #nutrition #lowcarb #lchf #healthychoices #jerf #paleolifestyle #organic #bbg #mealprep #dairyfree #keto #grainfree #weightloss #realfood #instahealth #getfit #paleofood #healthyliving

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Stesso discorso vale per questo secondo esempio offerto da Amanda Meixner in cui paragona due differenti cibi con lo stesso numero di calorie ma quanto è differente l’apporto di nutrienti e soprattutto quale dei due sazia e soddisfa di più? Naturalmente il secondo, dove abbiamo una ricca insalata con uova, spinaci, peperoni, avocado, barbabietole e una tazza di gustose fragole.

Fare dieta senza digiunare

Starting a new diet like: breakfast is air, lunch is a carrot and dinner I get to lick an apple and dessert is yelling at a picture of myself naked. . Ok jk 😜 In all seriousness, choosing a clean and healthy lifestyle is about loving yourself! . That doesn’t mean you have to make drastic changes overnight. Small, lasting tweaks will really add up. . The right was my lunch other day - no it’s not chocolate syrup, it’s balsamic glaze 😋 combo below: 2 cups mixed greens 1 cup cherry tomatoes 1/4 an orange bell pepper 1/2 cup cucumbers 6 oz salmon with garlic seasoning, pepper & sea salt Trader Joe’s balsamic glaze . . . . #paleo #glutenfree #cleaneating #paleodiet #healthyeating #whole30 #primal #healthyfood #cleaneats #fitfood #nutrition #plantbased #lowcarb #lchf #healthychoices #jerf #paleolifestyle #organic #mealprep #mealprepmonday #dairyfree #keto #grainfree #weightloss #realfood #instahealth #getfit #paleofood #salmon #healthyliving

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Decidere di mettersi a dieta non significa non mangiare ma piuttosto capire il modo giusto in cui organizzare il piano alimentare. Una buona idea per il pranzo è quella di preparare un piatto colmo di verdure da condire con aceto balsamico, associato a del pesce come un trancio di salmone.

Il cioccolato fondente è la scelta giusta

I’ll take any excuse to eat more chocolate 🍫 Love this post @collegenutritionist. More info below: . “What are you hungry for?” is an important question! Choosing the “less healthy” option a) can be more satisfying and b) can save you a lot of calories! I know which one I’d choose 😉🍫 . ALSO many times, we try to satisfy our cravings with “healthy” food - only to end up eating the chocolate in the end anyway! 🙃 . Of course calories are not important for everyone to keep track of, but if it’s important to you, this may be good to keep in mind! . #mealprepmonday #weightlosshelp#weightlosscommunity #weightlossjourney #weightlosssuccess #weightlosssupport#collegestudent #collegeproblems#graduation #eatthisnotthat #choosethisnotthat #healthyswap#healthyswaps

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Quando si ha voglia di cioccolato, la convinzione comune è quella di non dover assolutamente cedere alla tentazione ma spesso si finisce con lo stuzzicare altri cibi che apportano più calorie del cioccolato stesso. Quindi ogni tanto cedete pure al desiderio con una barretta al fondente.

Altri cibi alternativi per evitare zuccheri e carboidrati

Small tweaks add up! 🙌 These swaps will not only save your waistline but also your health. The top side is full of processed foods, bad oils & sugar bombs while the bottom side is less processed & lower-calorie to boot. More info below: . Chips ➡️ Popcorn - Popcorn is an easy grab-n-go food and much less processed than chips! That sad handful of 9 chips has 150 cals, 9g fat, 16g carbs & contains sunflower/vegetable oil & fillers, yikes! 3 cups air popped popcorn is only 93 calories & only contains 1 ingredient: popcorn. You can also cook it in a pan with olive oil if you prefer it that way! . Frappuccino ➡️Iced Coffee w/ Coconut Milk - Frappuccinos are sugar bombs! A grande mocha with 2% milk has 61g sugar & 400 calories while an unsweetened iced coffee with coconut milk containers 25 calories & 2g sugar. Now, that’s an easy swap that will save you a ton of calories & sugar! . Burger with bun ➡️ burger lettuce wrap - Save yourself the extra processed carbs when you swap a bun for a lettuce warp. While it’s perfectly ok to treat yourself to a full bun, swapping it out for a lettuce wrap on a regular basis with save you 18g+ carbs! . . . . #cleaneating #healthyfood #fitfood #healthyeating #healthychoices #cleaneats #healthylifestyle #burger #burgerporn #glutenfree #nutrition #paleo #cleanfood #mealprep #protein #hamburger #burgers #healthyliving #eathealthy #coffee #fitnessfood #burgertime #weightloss #instaburger #iifym #lowcarb #healthylife #flexibledieting #instahealth #mealprepsunday

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Amanda propone un altro esempio di cibi che possono essere sostituiti con alternative sane. Dei popcorn abbiamo parlato prima, mentre per quanto riguarda il caffè, anziché scegliere il cappuccino classico o il cosiddetto frappuccino con caffè e panna montata a mano, è di gran lunga meglio optare per un caffè shakerato freddo con aggiunta di latte di cocco o un cappuccino con latte di cocco o latte di soia. E se avete voglia di un panino, sostituite il pane con due grandi foglie di lattuga. Risparmierete ben 18 grammi di carboidrati.

Riso integrale al posto del riso bianco

White Rice vs. Brown Rice 🙌 Did you know white rice is actually brown rice with the germ and bran removed? Both have their pros & cons. I know I love my brown rice cakes 🤣 . Love this post by @mealpreponfleek. Full breakdown below: . White rice is brown rice with the germ and bran removed. Despite a common misconception, the macronutrient & calorie contents of the two are relatively the same (calculations in photo are based off 45g measurements). . Brown rice is a great source of manganese, selenium, and magnesium. Unfortunately for white rice lovers, some fiber and most nutrients are stripped away during the refining process, which leaves it with very few essential nutrients. Brown rice does, however, contain phytic acid, which offers some health benefits, but it reduces your body’s ability to absorb iron and zinc from the diet. *Keep in mind to avoid deficiencies of these crucial nutrients. . White rice also has a much higher glycemic index (GI), which measures how quickly a particular food increases blood sugar. White rice has a GI of 89 while brown rice has a GI of 50. This can be significant to diabetics and those with insulin resistance. . Brown Rice has other health benefits you may not know about. It contains lignans - plant compounds that have been shown to reduce the amount of fat in the blood and lower blood pressure, and studies suggest it can help reduce several risk factors for heart disease. Brown rice also contains many powerful antioxidants that are not present in white rice. . Don’t be so quick to discard the white rice, because it has it’s benefits too. It is easier to digest and is great for refueling muscles with glycogen post-workout, which is one of the reasons why a lot of athletes choose it over brown rice. . . . . #cleaneating #healthyeating #nutrition #cleaneats #mealprep #foodprep #fitfood #protein #weightloss #mealplan #paleo #healthychoices #mealprepsunday #healthyfood #mealprepping #macros #mealprepmonday #flexibledieting #iifym #instahealth #getfit #gains #meals #healthyliving #determination #healthylifestyle #whiterice #rice

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La scelta di mangiare riso integrale al posto di quello bianco è legata alla differenza di nutrienti dell’uno e dell’altro. Il primo, infatti, ne ha molti di più perché non subisce il processo di raffinazione del secondo. È ricco di manganese, selenio e magnesio e contiene composti vegetali che riducono la quantità di grasso nel sangue e abbassano la pressione.

No ai succhi confezionati, meglio una spremuta d’arancia

The small choices you make daily add up! ❤️ Here are some healthy swaps to add to your nutrition routine (P.S. that paleo ranch is bomb): . 🥕 Regular Ranch ➡️ Paleo Ranch: The regular ranch dressing is full of inflammatory and artificial ingredients including canola oil, added sugar, MSG, & artificial flavors. @primalkitchenfoods ranch is full of real, organic food ingredients & cage-free eggs. . 🍊 Orange Juice ➡️ Oranges: Orange juice is a sugar bomb without the fiber. Save yourself sugar and calories when you switch over to whole oranges. A large orange has 87 calories & 4.4g fiber VS. this 12oz juice has 170 calories & 0g fiber. . 🍃 Iceberg lettuce ➡️ Spinach: While iceberg lettuce still might be better for you than eating a snickers bar, it fails in comparison nutritionally to other leafy greens. Spinach has 223% (DV) Vitamin K, 28% Vitamin A. 14% Vitamin C, 18% Folate + more minerals compared to a measly 7% vitamin A & 3% vitamin C in iceberg lettuce. . . . . #paleo #cleaneating #mealprep #foodprep #paleodiet #glutenfree #whole30 #mealplan #primal #realfood #cleaneats #nutrition #fitfood #lowcarb #lchf #mealprepsunday #jerf #paleolifestyle #healthyeating #mealprepping #macros #protein #mealprepmonday #dairyfree #keto #grainfree #flexibledieting #iifym #gains #meals

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Contrariamente a quanto possiate pensare, i succhi di frutta contengono molti zuccheri e pochissima frutta, di conseguenza è preferibile prepararsi in casa una spremuta d’arancia, un estratto di frutta o una centrifuga di frutta e verdura. Mentre a livello di verdure, meglio gli spinaci della lattuga icerberg più povera di nutrienti.

Dunque, se vi ritrovate in una situazione di stallo in cui non riuscite a progredire con la perdita di peso, provate a seguire questi pochi e basilari consigli per dare una svolta alla vostra dieta e renderla meno difficile.

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